2009. március 4., szerda

Mit főztem ma?

Már tegnap elhatároztam, hogy ma otthon fogok ebédelni, az éttermi menük helyett. Álmaimban egy tejszínes-gombás spagetti jelent meg, úgyhogy még tegnap beszereztem az egyetlen beszerezni valót (minden más megtalálható a konyhámban hozzá), nevezetesen friss sampion gombát a vásárcsarnokból. Jobb mint a konzerv, és nem is kellett belőle túl sok. Aztán amikor nekikezdtem az előkészületeknek, rájöttem, hogy van koktélrák is a mélyhűtőben, úgyhogy ez is áldozatul esett.



Hozzávalók 1 személyre:
spagetti (amennyit megeszel egy evésre)
15 dkg sampion gomba
5 dkg koktélrák
reszelt parmezán sajt
2 dl tejszín
1 kis fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
rozmaring
olívaolaj


Kevés olívaolajon megfonnyasztom az apróra vágott hagymát, majd hozzáadom a lereszelt fokhagymát is. Rövid idő múlva belerakom a vékony szeletekre vágott sampion gombát, amit addig pirítok, amíg levet nem ereszt és össze nem esik. Hozzáadom a koktélrákot (amit előzőleg fagyos állapotában forró víz alatt felengedtem), sózom és egy kis rozmaringot is rakok bele. Főzöm kis ideig, majd hozzáöntöm a tejszínt, kicsit még rotyogtatom hogy összesűrsödjön. Ha kész, a kifőtt spagettire tálalom, majd megszóróm a tetejét reszelt parmezán sajttal. Nagyon egyszerű, alig fél óra alatt elkészül.

Nincsenek megjegyzések: