2008. augusztus 5., kedd

Interlaken - Bludenz

Július 4.

Úgy döntünk hogy egy nappal hamarább elindulunk haza, egyrészt mert kb. 1500 km-es út vár ránk Pécsig, másrészt pedig szeretnénk visszamenni Interlaken-be ajándékokat vásárolni. Valahogy az a hely nagyon a szívünkhöz ragadt. Az útvonal már ismerős, Täsch – Visp – Grimselpass – Meiringen – Interlaken. Leparkolunk a vasútállomásnál, ahol elég barátságos áron lehet parkolni svájci viszonyokhoz képest. Innen indulunk el gyalog a Höheweg nevű főutcán, ahol már minden ismerős, a négy- ötcsillagos szállodák, a Höhe-Matte ahová a fizetett siklóernyő túrázók érkeznek. Nagyon sokan foglalkoznak itt azzal hogy tandemernyőzést vállalnak, és bizony van is rá sok érdeklődő, akik befizetnek egy ilyen kalandra. Kicsit vásárolgatunk, majd öt óra tájban elindulunk hazafelé. A terv az hogy minél messzebb jussunk, és este 8-9 óra körül pedig keresünk egy hotelt ahol megalszunk éjszakára. Másfelé megyünk mint terveztünk, így Zürich-nél nem Liechtenstein felé haladunk, hanem Winterthur – St. Gallen lesz az útvonalunk. Zürich-nél „elfelejtettek” a svájciak elkerülő szakaszt építeni az autópályára, így bevisz az út minket a városba, ahol hatalmas dugó van, így több mint egy óra alatt verekedjük át magunkat a városon. A Bodeni tónál lépjük át a svájci-osztrák határt, ahol először is egy osztrák autópálya matricát vásárolunk, mert amit június 21-én vettünk 10 napost, az már lejárt. Egészen Bludenz-ig megyünk, majd úgy döntünk itt szállunk meg éjszakára, mert már ismerjük ezt a helyet, korábban nyaraltunk ezen a környéken. Nem túl sok hotel van, de végül sikerült egy háromcsillagost találni a Bludenz melletti Nüziders-ben. Van még konyha, így kapunk vacsorát is.