2009. szeptember 9., szerda

4. nap Utazás Münchenen keresztül Garmisch-Partenkirchenbe

Augusztus 20-án reggeli után München felé vettük az irányt. Először elmegyünk Schneizlreuth-ba, ahol isteni füstölt pisztrángot lehet kapni (vörösáfonyás tormát/preiselbeere meerrettich-t ne felejtsünk el venni hozzá), veszünk is 4 darabot, 10 napig remekül eláll hűtőszekrényben, ez lesz a vacsoránk kétszer is. Az autópályán lévő baleset miatt elterelték a forgalmat, egy mellékútra, ahol csak araszolva lehetett haladni. A tervezetthez képest jó két órával később a bajor fővárosba.

Mivel már igencsak éhesek voltunk, rögtön a belvárosba mentünk, hogy igazi bajor csülköt ehessünk a Haxnbauer im Scholastikahaus-ban. Ha valaki egy jó csülökre vágyik, bátran merem ajánlani a helyet. Párom egy menüre nevezett be, előételnek sörretek (Radi), főételnek pedig sertéscsülök káposztával és burgonyapürével. A desszert pedig fahéjas bundában almaszeletek, az asztalunknál flambírozva, és volt egy gombóc vaníliafagyi is hozzá. Én egy Bayern Duo nevezetű specialitással csillapítottam az éhségem, sertés- és borjúcsülök szeletek burgonyagombóccal és salátával. Érdekesség hogy a csülköt szósszal tálalták.

Ebéd után kicsit sétáltunk a belvárosban, megnéztük a Viktualienmarkt-ot, picit vásárolgattunk, majd visszamentünk az autónkhoz. Ezután kimentünk a közeli Dachauba megnézni a koncentrációs tábort, a területére be lehetett menni, de a múzeum rész, illetve a barakk amit belülről is meg lehet tekinteni már bezárt.

Azért körülnéztünk, ha már ott voltunk, valójában már itthon utánaolvastunk a tábor történetének, és annak, hogy kik és miért kerültek oda. Már hat óra is elmúlt mikor elindultunk következő állomáshelyünkre, Garmisch-Partenkirchenbe. Ahogy azt jeleztem is korábban házigazdáinknak, este 8-kor meg is érkeztünk. Tágas apartman, fürdőkádas fürdőszoba, külön a konyharész, a háló és a nappali. Pont olyan amilyet szerettünk volna. Persze az erkély sem hiányzik, ahova ki tudunk ülni étkezni is.