2009. szeptember 8., kedd

Bajor Alpok - 1. nap

Az már a tavaly nyári svájci nyaralás hazautazásakor körvonalazódott, hogy idén el kellene tölteni néhány napot Berchtesgaden környékén, megnézni a Sasfészket és a Königssee-t. Tavasszal pedig kialakult az is, hogy a nyaralás másik részében a Zugspitz környékét vegyük célba. Rendeltem prospektusokat Garmiscz-Partenkirchenből, így gyerekjáték volt szinte a szervezés. Így tehát 2009. augusztus 17-én felkerekedtünk, hogy 3 éjszakát Berchtesgaden vidékén töltsünk el, majd pedig 9-et Garmisch-Partenkirchenben. A szálláskeresés nem volt egyszerű, főleg az előbbi helyre, sorra jöttek az érdeklődő e-mailemre küldött válaszok amik arról szóltak, hogy már nincs helyük. Végül csak sikerült egy panziót találni Schönau am Königssee-ben. A cím szerint Schönauban van, ám a valóságban közelebb van Berchtesgadenhez, a hegyoldalban fekszik a Sasfészek alatt, Berchtesgaden felett, szóval csodálatos panorámában volt részünk.

Ez a Pension Watzmannblick, ahol fejenként és éjszakánként 30 euroért kaptunk félpanziós ellátást, és egy nagy szobát erkéllyel. Garmish-Partenkirchenben a hosszabb időre való tekintettel apartmant kerestem, végül csak sikerült megfelelő méretűt - amiben külön van a konyha, a nappali és a hálószoba -, jó áron, buszmegállóhoz közel találni a Münchner Strassen. Ez lenne az: Ferienwohnung Sexl

Augusztus 17-én hétfőn este hat óra után érkeztünk meg Berctesgadenbe, ahol éppen vacsoraidő volt, miután megnéztük szobánkat mehettünk is az étkezőbe. Vacsora után kicsit sétáltunk, fotózgattunk a panzió környékén, ekkor fedeztük fel, hogy felettünk a Sasfészek van.

Megnéztük a lenti buszmegállót, ahol van egy ingyenes parkoló, itt lehet hagyni az autót, amikor majd buszozunk, merthogy a kurtaxa megfizetésének ellenében (ami benne foglaltatik a szobaárban) ingyenesen használhatók a régióban a buszok. Maga a kártya egy plasztiklapocska, olyan mint egy bankkártya. Távozáskor vissza kell adni a panzió tulajdonosának. Buszmenetrend szerencsére van, még idehaza kinyomtattam azokat az útvonalakat, ami bennünket érint, a 841-es és 849-es vonalakét.
Íme a vonaltérkép: Vonaltérkép és a menetrend: 841-es vonal, 849-es vonal
Besötétedik lassan, de azért még elmegyünk a Königsseehez, a királyok tavához. Kicsit sétálunk, majd visszatérünk a panzióba.