2009. szeptember 14., hétfő

5. nap Hohenschwangau és Neuschwanstein

A következő napi program a Hohenschwangau és Neuschwanstein kastélyok felkeresése. Reggeli után autóba ülünk, kb. 60 kilométernyi autózás vár ránk Garmisch-Partenkirchenből úticélunkig. Volt némi sorbanállás a jegyekért, de ez ahhoz képest semmi volt, amennyit anno a Munkácsy kiállításért kellett várakoznunk… Königsticket-et váltottunk, ami 17 euroba került fejenként. Ezzel mindkét kastélyt meg lehetett látogatni, mindkét kastély látogatására kaptunk egy konkrét időpontot, vonalkódos beléptető rendszerek működtek. Először a Hohenschwangau-ba mentünk fel.

Itt kaptunk egy ún. audio guideot, amin keresztül magyar nyelven hallgathattuk meg a tudnivalókat. Itt nem saját magunk nyomkodtuk össze-vissza a gombokat, hanem az egyes termekbe belépve, az idegenvezetőnk aktiválta saját audio guideján keresztül a miénket, így mindig azt hallhattuk, amit éppen kell, és ráadásul annyi ideig, ameddig kell. Így pont kereken fél óráig tartott a kastély látogatása. Hohenschwangauban töltötte gyermekkorát II. Lajos király, aki később a Neuschwainstein-t építtette Richard Wagner tiszteletére, akihez szoros kapcsolat fűzte. A két kastély közötti utat meg lehet tenni gyalog, busszal vagy lovaskocsival. Mi a buszos megoldást választjuk, de nem a nagybuszt, hanem egy kisebb régi Mercedes-t.

Fenn először a Mária-hídhoz megyünk, ami csoda hogy nem szakad le, mert zsúfolásig tele van, emberekkel, főleg ázsiaiakkal. Neuschwainsteint is fél óra alatt járjuk be, hasonló audio guideos módszerrel, mint Hohenschwangaut. Ez a kastély még lenyűgözőbb, mint az előző, egy meredek sziklacsúcsra építették. Gyalog jövünk le a kastélytól, a Pöllatschlucht felé. Kellemes az út, egyenesen a lenti parkolóhoz érkezünk.