2008. július 8., kedd

Berghotel Rudolfshütte

Indulás reggel korán, hiszen igyekezni kell, mert a szálláshelyünkre csak felvonóval lehet feljutni, ami pedig 16 óra 30 perckor bezár. Három óra után nem sokkal meg is érkezünk az Uttendorftól (Salzburg tartomány) 17 km-re lévő Weissee felvonó völgyállomásához, ahová egy szerpentin út vezet. Először is a kasszához megyünk, voucherjeink bemutatása után megkapjunk a felvonó használatához szükséges chipkártyát, amely elutazásunkig érvényes, és korlátlanul használhatjuk a Weissee kabinos felvonóját, ami egyébként 19 euroba kerül egy oda-vissza út erejéig egy felnőtt részére.
Miután megérkezünk felcuccolunk a három és fél csillagos hotelbe, ami ilyen rövid időre nem olyan nehéz dolog, a felvonó kezelője még egy teherhordó egységet is felrak a drótkötélre, amiben a bőröndök utaznak. A felvonó hegyi állomásától egy alagúton át lehet eljutni a hotelbe, így ha rossz idő lenne sem áznánk el, de az időjárásra most nincs panasz, szépen süt a nap. A recepción jelentkezünk, megkapjuk a szobánk kulcsát, a 215-ös szobában fogunk lakni 4 napig.

Emellé kapunk 1-1 „sárga lapot”, azaz egy kártyát, ami az All Inklusive ellátásunkat hivatott igazolni. Lift nincsen, így a lépcsőt vesszük használatba a szoba megközelítéséhez. A 215-ös szoba a második emeleten rögtön a lépcsővel szemben található. A berendezés egyszerű csakúgy mint a zuhanyzós fürdőszoba, ám minden tiszta. A vacsora egy féle levesből, és két fajta főételből áll, az egyik mindig hús nélküli, és a desszert is egy fajta. A kilátás az étteremből pazar, a hatalmas üvegfelületen át a hegyek szinte karnyújtásnyira vannak. A szálloda melletti tó még nem túl nagy, sőt helyenként még jégtáblák is úszkálnak rajta, de a „hegy belsejéből” folyamatos ömlik bele a víz. Érkezésünk estéjén tábortűz élőzenével az esti program (egy harmonikás énekel és zenél nekünk), a vendégek eper bólét is kapnak.

A szállodában uszoda és szauna is van, a játékteremben pedig biliárd, darts és csocsóasztal várja a vendégeket. A ping-pong asztal a folyosón van, a szálló belsejének egyik oldala pedig gyakorlatilag egy mászófal. Lenn a hallban van egy társalgó és egy internet terminál is. Ezen kívül a szálloda rendelkezik egy hatalmas terasszal, tele napozóágyakkal, ahol kiválóan le lehet égni, ahogy azt a vendégeken láttuk is. Nagyon jó túrázási lehetőségek vannak a környéken, mi inkább lefele indultunk el többnyire, egyik nap a középmegállóig mentünk le gyalog, több hómezőn is át kellett kelnünk útközben, kellemesen fárasztó túra volt. Jóval meredekebb úton lehet lejutni a középállomásnál lévő Grünsee-től a völgyi megállóig, ám ez időben rövidebb mint a legfelső és a középállomás közötti szakasz. Ezek rövid túrák, általában az ebédre vissza is érkeztünk. Ebéd 12 és 13 óra 30 között van, egy fajta ételből lehet korlátlan mennyiséget enni, majd 13 30 és 14 óra között kávé, tea és süti fogyasztható. Aki egész napra elmegy a hotelből, az pedig ebédcsomagot kérhet, mi ezt egyszer sem vettük igénybe, így jóformán nem is tudjuk mit tartalmaz a szálló ebédcsomagja. A szálloda is szervez túrákat, programokat. Amit még érdemes megnézni az a felvonó völcsi állomásától kb. 200 méterre lévő kiállítás, Ausstellung Bahnstrom felirat található az épületen. Ez egy ingyen látogatható kiállítás, ami a vasút számára előállított áramhoz kapcsolódik. Az 5 nap 4 éjszakás nyaralásunk hamar letelik, sok-sok pihenéssel, túrázással, ping-pongozással, olvasással. A pincérek kedvesek, figyelmesek, az ételválaszték meg ha picit szűkös is, a mennyiséggel nincsen probléma, folyamatosan töltik fel a fogyóban lévő edények tartalmát. Távozáskor minden hasonlóan működik a lemenetellel, viszont a felvonó kasszájánál odalenn ne felejtsük el visszaadni a chipkártyát, cserébe 2-2 euro üti a markunkat, amit érkezéskor kaucióként fizettünk a kártyákért. Összességében elégedetten távozunk, főleg annak tudatában, hogy még nem hazafelé vesszük az útirányt…