2008. július 21., hétfő

Svájc - Megérkezés

Elkészült naponkénti bontásban a beszámoló a svájci nyaralásról is. Mivel igen hosszú lett, így több részben adom közre.

Június 25.

Június 25-én érkeztünk meg Grindelwaldba. Az ausztriai Uttendorfból jöttünk (lásd lentebb Berghotel Rudolfshütte), így kb. fele annyi volt az út mintha közvetlenül Pécsről mentünk volna. Az útvonal Uttendorf – Kitzbühel – Wörgl – Innsbruck (A12-es autópálya) – Bludenz – Feldkirch – Liechtenstein – Luzern – Interlaken – Grindelwald.

Grindelwald Berner Oberland régióban fekszik az Eiger, a Mönch és a Jungfrau csúcsainak ölelésében. Grindelwald és környéke télen igazi síparadicsom, nyáron pedig a kirándulások végtelen lehetőségét hordozza magában.
A szállásunk Grindelwaldban, az Eiger hegy lábánál volt egy parasztháznál.

2007-ben alakítottak ki aföldszinti részen egy nagyon klassz apartmant, mellékelek is róla képeket. Egy kedves pár a kisgyermekükkel, és egyikük szülei a gazdái a háznak. Lehet vásárolni tőlük sajtot meg tojást is, tipikusan gazdálkodó család. Az első nap az utazással, érkezéskor pedig a berendezkedéssel telt. Volt műholdas tévé is, persze rögtön a foci EB-re kapcsoltunk és azt néztük. Később kiderül, hogy néhány magyar csatorna is fogható, pl. a Duna TV és az m2.
A Jungfraubahn a ház előtt halad el, fel Kleine Scheidegg-re, majd a Jungfraujoch-ra. A házról készült fotón is jól látszik, hogy szinte karnyújtásnyira van a hegyre vezető vasútvonal. Egyik reggel a nyitott ablakból nézelődtünk, akkor az egyik vonatból kedves japán turisták csoportja integetett nekünk.